Tuesday, July 01, 2008

Första dagen

Har idag haft första dagen på min semster (jag kallar det så tills motsatsen bevisas).Har inte fått så mycket gjort. Tänkte städa hela lägenheten, baka, gå ut och gå och kanske till å me hinna sitta ute i solen å dricka kaffe. Städningen har det gått lite si och så med. Har iaf städat upp all resterande glas i badrummet, och flyttat tillbaka badrumssakerna som stått i vardagsrummet (för er som inte vet exploderade vår ena duschdörr för ett tag sen). Har även bakat hallongrottor, som kanske är den allra godaste kakan genom tiderna. För att inte tala om degen... Gått till Netto har jag också gjort, bara för att upptäcka att skitaffären inte hade hallonsylt. Som tur är hittade jag en skum syltburk längst in i kylskåpet. Har efter X antal hallongrottor ännu inte lyckats klura ut vad det är för sylt. Så egentligen är det ren och skär lögn att kalla kakorna hallongrottor. Inte mkt hallon där inte...

Funderar lite smått på att skriva om böcker jag har läst här i min blogg. Har ju liksom inte så mkt för mig på dagarna, så jag kanske kan plöja genom böcker och sedan ge lite boktips. Just nu läser jag "Är det någon där?" av Marian Keys. Har läst den sedan jul, och jag är inte så imponerad av den. Tämligen ointressant bok. Sedan ska jag börja läsa "Brott" av Karin Fossum tror jag. Eller vänta... Den har jag ju redan börjat att läsa. Har börjat på Stieg Larsson också, två gånger... Hm, min bokblogg kanske inte kommer bli så framgångsrik när jag tänker efter.

Det är jobbigt att vara ledig när man har dåligt samvete över att man inte jobbar. Känns som att jag måste fylla mina dagar med massa aktiviteter för att inte känna att det är fel fel fel. Hade jag pengar hade jag säkert kunna löst det på nåt sätt. Eller om vi ägde ett stort hus, med massa fixbehov. Om nån har tips på vad jag kan fylla mina dagar med, så att min ledighet blir meningsfull, får ni gärna dela med er. Säg inte städa dock... :-)

Snart bär det av till Gbg för att se Bruce. Ska bli kul. Hoppas han inte spelar många låtar som jag inte känner igen. Håller på tre timmar, så det kan bli ganska jobbigt att stå om det segar.

I morgon ska jag gå och dricka lite vin med mina kära (föredetta) jobbarkompisar. Ska bli kul, speciellt som vädret tillåter en uteservering.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe (som jag inte dricker ute), och sedan städa lite mer. Har så ont i ryggen idag, så det går inte så fort med städningen... Just det ja, fick skivan jag beställde idag. Mycket bra är den. Mycket bra.

Pratade precis med pappa nu. Försökte lägga fram lite fint att jag kanske behöver låna lite pengar i höst... Har otroligt svårt att be om pengar. Slutar nog med att jag får sälja mig på E4.an eller nåt, för att jag inte vill be mina föräldrar om hjälp. Eller mamma har jag lättare att låna av. Pappa pratar jag ju inte så ofta med, så det är lite känsligt tycker jag.

Tjo!

2 comments:

Andreas Wass said...

Hej där.. Den där Joel Alme verkar göra riktigt trevlig musik. Vill också ha.

Sandra said...

Mycket trevlig musik :-) Kul att upptäcka nya pärlor så där.