Friday, July 25, 2008

Tragiskt

Om jag hade varit brun och smal hade jag nog tyckt mer om sommaren än vad jag gör. Är inte det tragiskt så säg?

Varje dag när jag kommer hem sätter jag mig vid datorn. Kollar på studera.nu om det finns nånting som säger att jag kommit in på kursen. Sen kollar jag lediga jobb i Jönköpings län, därefter i Östergötlands län, och sist i hela landet... Finns inte ett enda jävla jobb att söka. Jo ett, ett terminsvik i Sundsvall... Å skulle man få för sig att söka det hade man ju inte vart ensam om att söka precis... Vissa platsannonser är rätt roliga. De söker till exempel en LSS/SOL-handläggare i nån stad, kommer inte ihåg vilken. De menar att de ser det som en merit om man tidigare arbetat som LSS/SOL-handläggare. Är inte det rätt uppenbart egentligen? Meriterande om man har körkort, fine, meriterande om man har datavana, visst. Men behöver man skriva ut att det är en merit att ha arbetat med samma sak tidigare? I don´t think so faktiskt.

Va på stan en sväng förut och kollade efter skor, linnen och shorts. En, på mångasätt, otrevlig upplevelse. Nä, jag gillar inte att gå på stan. Kanske till och med avskyr det. Shopping är guds straff till kvinnorna 8eftersom det är vi som förväntas tycka om det). Snart tycker jag inte om nånting längre... Sorgligt...

Sista dan på jobbet idag. Ledig nu... Gotland i morgon... Inte ens det känns kul. Jag är världens tråkigaste...

No comments: