Monday, July 21, 2008

"Stockholmsveckan"... Ett jävla skämt

Vecka 29 startar den så kallade Stockholmsveckan i Visby. Eller våldtäkt- och misshandelveckan som man också kan kalla det. Alltså seriöst, kan inte dryga jävla Östermalmkids hålla sig borta från Gotland? I stället för att förpesta livet för oss andra kan de väl hålla sig till sin sunkiga jävla stadsdel, där de kan fortsätta spruta champange på varann och hela jävla inredningen. Fy säger jag bara. Tur att de flesta åkt därifrån när vi kommer dit. Men då är det inte så länge tills nästa helvete börjar - medeltidsveckan. Nej, jag har sagt det förr och jag säger det igen; Gotland är bäst på våren, hösten, vintern. Om folk bara visste hur mkt de är ute och cyklar när de frågar den otroligt dumma frågan "Är det inte tråkigt på Gotland på vintern?" För att inte tala om den ännu dummare frågan "Vad gör ni resten av året?" Fick senast höra den förra veckan, och nu svarar jag inte längre på den... Vad då gör resten av året? Vi gör väl det som alla andra människor gör, äter, sover, skiter...

Blev bara lite upprörd så här på måndagskvällen. Man ska inte hata, men jag tror ändå att jag hatar jävla äckliga brats.

Heter det ff brats? Kanske kallas det nåt annat nu förtiden?

2 comments:

Jennie said...

stekare?

Sandra said...

Ja just det ja...