Monday, July 07, 2008

Bruce

Jag skulle bli en dålig recensent för jag kan verkligen inte med ord beskriva konserten i lördags. Men jag kan försöka mig på att citera Markus Larsson från Aftonbladet: HERRESATANS JÄVLAR. Han är helt makalös, den gamla Brucan. Efter låten han avslutat med under tidigare spelningar trodde jag det var slut, men just då kom han tillbaka med en lapp i handen (han samlar in lappar med önskelåtar från publiken), och vad han sa kommer jag knappt ihåg, men när han visade upp den blev alla som galna. Det var Twist & shout. Låten som han titulerade "the stadion wrecker" (gamla Ullevi höll ju på att rasa ihop när han var här 1985). Hade aldrig tidigare sett 57 000 dansande klappande euforiska människor på en och samma gång, men nu kan jag skryta med att jag har det. Det var Brucans present till oss alla där, och det såg ut som att han tyckte det var lika kul som vi. En annan höjdpunkt under konserten var när han plockade upp en lapp från pubilken där det stod "Obama for president", och gick runt med den ett tag. De flesta jublade. Vi stod rätt långt bak, och jag kan bara föreställa mig stämningen längst fram där min bror stod.

Nu laddar jag inför Timos spelning den 31 juli på Gutekällaren. Inte lika stort, men ack så kul det ska bli. Hoppas publiken ger allt.

I dag är jag svag. Tänkte gå hem från Dalvik, men se det orkade jag inte. Skulle städa när jag kom hem. Har inte börjat. Skulle spara påsen med bilar (på Martins begäran), men dum som jag är öppnade jag den för att bara ta några... Antar att ni vet hur det slutade, så jag behöver inte skriva ut det här...

I morgon börjar jag jobba. Ska jobba mellan 10 och 14 varje dag. Personalen behöver avlastning och hjälp med en stor farbror som är dement och psykisk sjuk, vilket innebär att han har ångest, vill ta livet av sig och skriker och gapar. Han ska jag försöka aktivera under de kommande veckorna, så den ordinarie personalen får lite lugn och ro. Känns läskigt måste jag säga... Men det blir säkert intressant. Och jag menar, alla erfarenheter, bra som dåliga, växer man ju av. Får se om det låter likadant när veckan är slut... :-)

Nu ska jag röja lite i vårt kök som milt sagt är ganska skabbigt...

No comments: