Friday, July 04, 2008

hm...

de ringde nu från ett äldreboende i tenhult av alla ställen, och frågade om jag ville jobba lite. eftersom jag bara behövde jobba fram tills vi åker till gotland sa jag att jag kunde göra det. tror jag ångrar mig lite. samtidigt kommer det ju va välbehövliga pengar i augusti... det som är det största problemet egentligen är att jag inte har råd att ta mig till tenhult. menar, lite långt att cykla. har inte råd att köpa busskort. undrar om det kommer va värt det? jaja, nu har jag sagt ja, så då är det väl bara att gilla läget. tror jag sa ja för att hon som ringde va ung och väldigt trevlig. hade det vart en gammal ragata som ringde hade jag kanske sagt nej, med motiveringen att jag vill va ledig. men som sagt, mina nära och kära kommer att tacka mig när de kan dra av kanske 2000 på det som de behöver låna mig nästa månad.

nu har jag iallafall bestämt mig tror jag. jag läser svenska som andraspråk. känns mer vettigt att bygga på den utbildning jag redan har, än att helt börja om med en ny. det är ju på högstadiet jag vill va. det kommer ju inte leda till att jag kan välja och vraka mellan jobb, men det hade jag ju faktiskt inte kunnat göra om jag hade svenska/SO heller. och eftersom jag gärna vill jobba med en mindre grupp elever som har behov av lite extra stöd så är ju svenska som andraspråk perfekt. känns såå skönt att ha bestämt mig. nu kan jag släppa tankarna på förskollärare. sen att jag e sjukt osugen på att plugga mer, och att det innebär att jag får läsa tre terminer till, det är just nu en värdslig sak. för jag behöver inte vela längre. nu klurar jag på en ny sak, som jag inte kommer att avslöja än. den som lever får se.

nu är det åsa-nisse på tv. inte dumt, inte dumt alls.

i går va jag och karin på danspasset friskis å svettis hade på vätterstranden. det va helt sjukt kul. kändes inte som träning, utan mer som att man va ute å svirade. synd bara att det va enda gången i sommar de körde det. nu får vi vänta till höst. tror dock inte att det kommer va lika kul i en svettig lokal.

i kväll åker vi till martins föräldrar. sen i morgon bär det av till gbg för att se brucan. håll tummarna att vädret blir bra.

hej svej.

No comments: