Saturday, January 31, 2009

...

Fortfarande inget internet hemma så långt ögat når. Börjar bli tröttsamt. Är hemma hos Martins föräldrar nu, och väntar på att Martins och hans mamma ska komma hem från promenaden de är på. Då ska vi äta semlor. Varför jag inte följer med ut på promenad övergår ibland mitt förstånd, men jag tänkte försöka hinna rätta mina elevers läxförhör. Fastnade dock framför internet, vilket jag faktiskt var värd... Ska försöka gå ut en sväng sen, känner att jag behöver frisk luft. Jag får nästan en chock när jag ser mig i spegeln, är alldeles grå i ansiktet och ser ut som en vandrande våldnad. Försöker piffa upp med bronzepuder, men inget puder i världen kan få mig att vakna till liv. Ska på inflyttningsfest till Sofia ocg Filip i kväll. Ska bli väldigt kul faktiskt, jag känner mig lite svälfödd på socialt umgänge. Sen hade det ju vart snäppet bättre om man kunde supa till lite, när det är en massa människor man inte känner :-) Får en känsla av att jag och Martin kommer framstå som väldigt tråkiga... För att inte tala om hur tråkigt det är att gå på fest när man ser ut som vandrande våldnaden.

I tisdags blev Magnus opererad för sitt mystiska kärlnystan han har i huvudet. De gick in genom benet till huvudet och limmade ihop lite. Sen ska han opereras igen, redan i februari om jag inte minns fel. Jag tycker så synd om honom, och tänker på honom hela tiden. När Martin var och hälsade på honom i onsdags såg han väldigt dåligt, och visste inte om det skulle gå över, eller om han aldrig mer kommer kunna se bra. Jag ber till en gud jag inte tror på att han får sin syn tillbaka...

Jennifer messa mig igår apropå huvud. Hon skrev att hon hade jätteont plus att det dunkade. Hon har inte hört av sig idag så jag hoppas det inte var nåt läskigt...

Jag har "bara" ont i huvudet, så jag ska inte klaga. Har inget dunkande eller nån läskig operation bakom och framför mig. Och kan för guds skull se. Men det är ändå väldigt jobbigt att bara ha ont i huvudet varje dag. Barnmorskan sa att det inte var bra, och att jag skulle gå till läkaren. Det var dock inte det svaret jag var ute efter, jag ville höra att det var helt normalt och bla bla bla. Är tveksam till om jag kommer pallra mig iväg till nån läkare. Det är säkert min nacke som spökar, speciellt som jag vaknade i natt av att jag hade ont i nacken, och tänkte att jag kommer han ont i huvet när jag vaknar. Och mycket riktigt... Men blir det värre får jag väl ändå kolla upp det...

Var och klippte mig i går. Har nu även luggen liggandes åt andra hållet. Tycker det ser ganska konsigt ut om ja ska va ärlig.

Nu ska jag rätta läxförhör. Mat och hälsa är temat... Ni kommer väl ihåg matcirkeln och tallriksmodellen? Fast tillriksmodellen har fått en hel del kritik på sistone, så jag gör en liten parentes runt den när jag går igenom den med eleverna. Förhoppningsvis kan de sedan ta ställning till den själva. Tjoflöjt!

2 comments:

Osten said...

Ser du ut som Pamela Anderson nu igen om du klippt dig??? Hihi! Eller det lär du ju inte göra för jag antar att frisören fortfarande är kvar i Jkpg... Vik hädan säger jag ju bara! Kram kram!

Jennie said...

jag har ofta huvudvärk pga av min cpnacke...som är spänd eller låser sig.

hoppas få mitt schema ganska snart, förhoppningsvis på torsdag. så får vi boka in en dag som jag kan komma o våldgästa er :D

kramar