Sunday, January 11, 2009

Jävla skitsöndagar

Söndagar är verkligen så tråkiga. Det är stört omöjligt att göra nåt vettigt av den dagen. Varför vet jag inte, det bara inte går. Man är dömd att sitta i soffan med otvättat hår och se på repriser av Körslaget, Let´s dance och annan skit. Är så trött nu så jag knappt kan hålla ögonen öppna, och det är bara för att dagen har varit seg och grå. Ska packa ner julsakerna, men inte ens det orkar jag. Ska även diska och laga mat, vilket känns som ett stort skämt när jag inte ens orkar gå på toaletten.

Det finns säkert folk där ute som tycker om söndagar, som går långa härliga promenader och är allmänt produktiva. Jag tillhör dock inte dem...

Pratade med bror min idag. Han hade fått massa beröm för sin B-uppsats under opponeringen. Läraren hade till och med sagt att hon ser fram emot att läsa hans C-uppsats. Jag blev så himla glad för hans skull! Jag vet hur mkt han har våndats över den, och verkligen fått oss att tro att den är skit. Han tror att allt han gör är jättedåligt, sen visar det sig att min lilla bror har gjort det så bra ändå. Jag är stolt över honom.

Fem veckor till sportlovet, fem veckor till sportlovet, fem veckor till sportlovet...

2 comments:

Jennie said...

jag tillhör inte heller den kategorin som gillar söndagar. meningslös dag.
kraaaaaaaaam

Jennie said...
This comment has been removed by the author.