Monday, October 27, 2008

Tölt

Har tillbringat helgen i Jönköping. Mycket trevligt. Va å såg Håkan på fredagen. Fantastiskt. Jag tycker inte det spelar roll hur många det är i publiken när han spelar, det känns ändå som att han ser varenda en. Som att han är där för var och en, och inte för massan. Kan jämföra med Timo från i somras, som överhuvudtaget inte brydde sig om publiken. Det kändes iaf inte så... Tyvärr läste jag aldrig recensionen i JP dan efter, men jag hörde att han fick fem tändstickor. Tycker han blir bättre och bättre för varje gång jag ser honom. Jag får ff samma lyckorus som jag kände för ett antal år sedan när han ramlade runt på scen, men nu finns det också en mognad hos honom som... Ja, klär honom :-)

PÅ lördan va jag och Karin och såg Låt den rätte komma in. En film som jag tyckte väldigt mycket om. Den hade ett väldigt fint bildspråk, där det vita mötte det röda. "Skräckscenerna" var obehagliga, men fanns där för att den lilla flickan behövde få blod, och inte för att medvetet skrämma. Kändes det som... Det läskiga i filmen var istället de vanliga människornas ondska, i form av mobbning och missbruk. Jag rekommenderar er att se filmen.

Idag har jag varit och ridit på islandshäst. En tur på cirka 2 timmar. Hade egentligen inte råd, och så här i efterhand vet jag inte om det var värt det e g e n t l i g e n, men att få rida i skogen, höra hästarnas frustningar och få pyssla om hästen i boxen, det har jag saknat. Väldigt mycket märkte jag. Och det var skönt att upptäcka att den rädsla jag mest kände när jag red i Malmö, den var som bortblåst. Ridningen gav verkligen mersmak, och nu klurar jag på hur jag ska bära mig åt för att få rida ut i skogen mer regelbundet, utan att bli ruinerad eller tvingas börja på en trist ridskola (som även det ruinerar).

På onsdag kommer mamma. Jag ska städa städa städa i morgon.

No comments: