Wednesday, October 15, 2008

Mamma Mia...

...I dubbel bemärkelse. Har kommit på den briljanta idéen att med mina dramaelever för att se Mamma Mia i morgon kväll. En trevlig avslutning på kursen, men gruppen består av elever som man kanske inte bör ta med sig bland folk, så det ska bli väldigt intressant. Har fått rådet att hota dem med att det är sista gången de får göra nåt kul med skolan om de inte sköter sig. Jag undrar jag om det kommer att hjälpa... Men med lite tur kan det bli en riktig trevlig kväll ändå. I värsta fall är det väl bara att be dem lämna bion. Det är ju ingen lektion menar jag...

Har vart å tränat ikväll. Har aldrig känt sån mjölksyra innan. Kändes som att jag skulle kräkas minst sagt. Min arbetskompis tyckte dock att jag var duktig som gav mig på det passet, och sa att jag skulle va nöjd med mig själv. Fast lite tråkigt är det när man delar sal med betydligt äldre människor, och ändå är den enda som inte klarar vissa övningar.

Nu ska jag skriva kommentarer till sista klassens ämnesutvärderingar. Har bara haft fyra klasser, men ändå drömmer jag nästan om de där ämnesutvärderingarna snart. Förstår inte hur de lärare orkar som dels har fler klasser, dels har hela klasser. Visst, de är ju mer vana vid det här arbetssättet, men någon gång har ju även de varit nya.

Godnatt gott folk.

På fredag fyller Jennie år. Måste komma ihåg det.

No comments: