Sunday, October 19, 2008

Sova sova sova

Va hemma hos Madelen igår och åt tacos och drack vin. Sen hamnade vi på ett ställe som heter Platå med en massa stekare och andra irriterande människor. 100 kr betalade vi för att få komma in och ta en öl. Vem gör det egentligen? Trevligt hade vi iaf, och klockan två kom en trött och blöt Martin och hämtade mig med cykeln. Va en tjej som blev våldtagen för ett tag sen där jag skulle gå ensam så jag ville inte det. Väl hemma spelade vi musik på datorn och Martin drack virre. Klockan var nästan halv sex när vi somnade, och idag har vi verkligen sovit hela dagen. Masade oss iväg och köpte pizza för ett tag sen, och nu ska vi sova igen. Jag ser inte fram emot en ny jobbvecka, och absolut inte att gå upp tidigt i morgon. Usch, är ju alldeles i obalans när det gäller sömnen. I morgon är egentlige min träningsdag, men jag måste verkligen tvätta de 1000 kilo tvätt som jag har liggande, så jag får nog göra det istället...

Jag tackar verkligen gud att det bara är en vecka kvar till höstlovet. Det kommer vara över på ett kick, men ändå... Gud va skönt att få sova ut varje dag i en hel vecka. Min mamma kommer på besök då me. Ska bli jättekul.

Nu har jag bestämt mig för vilken hund jag vill ha. En Leonberger... Visserligen stora, men jag tror det är en ras som passar mig. En dag ska jag ha en sådan.

Nu blir det sängen. Igen...

1 comment:

Osten said...

Åh såna hundar är sååå fina! Man ser de inte så ofta. Du verkar ha haft en hård helg, Platå är inget ställe att leka med. Jag har varit där en gång och det var som du skrev, mååånga stekare :) Själv har jag haft en andaktsfull helg, varit på dop i Skåne.Fast en vinkväll i Malmö lyckades jag pressa in, och det var tur det för det var behövligt. Nu ska jag gå till köket och laga spenatsoppa, gött! Kram på dig! emma