Sunday, June 18, 2006

Ja, då var man hemma på Gotland då... Det är ganska skönt, men lite långtråkigt. I morgon börjar jag jobba. Blandade känslor inför det...

Ficj just veta att jag och Karin fick VG på vår uppsats. Oj, vad glad jag blev :-) Detta innebär att jag fick VG på hela litteraturvetenskap 21-40. Känns verkligen verkligen kul å få det på det som jag är intresserad av. Vi är duktiga vi, jag och Karin. Fast jag är medveten om att det inte är så jättesvårt att få bra betyg av Kalle och Fredrik.. Och ämnet var ju väldigt tacksamt. Men ändå... Just nu är jag glad iallafall!!

I går var jag, Jennifer och Nella på hamnen och åt mat. Jag åt saffran... med fisk. Det var väldigt mycket saffransmak på det hela. Lite skumt att det inte var någon potatis till... Bara några fiskbitar som låg å flöt i en jävla massa saffran. Hm... Skumt. Sen satt jag och Jennifer på Max hur länge som helst. Vi satt å pratade me hennes jobbarkompisar, å störde dem. Vi va jättetrötta båda två, men vi hade faktiskt ganska kul. Sen skjutsade jag henne hem på cykeln. Kändes som man va fjorton igen :-)

På vägen hem träffade vi på två kaniner, en svart tamkanin och en vildkanin. Den svarta måste ha tagit sig ut ur buren, och nu var de i full gång med att ragga stenhårt på varandra. Jag och Jennifer blev lite ledsna när vi såg den tama kaninen så vi gick å letade efter en bur som den kunde ha rymt från. Hittade den efter ett tag, med några svarta bebiskaniner i. Vi ringde på det hus som hade buren på gården för att det lyste inne i det. Men det var ingen som öppnade. Vi måste ha skrämt slag på de som bodde där ifall de hörde dörrklockan. Jag hade iallafall blivit lite rädd om nån ringde på hos mig tjugo i tre på natten. Sen konstaterade vi att den svarta kaninen säkert inte skulle försvinna så långt bort från gården, ifall det nu var hennes ungar i buren, så vi cyklade hem. Hoppas hon kom tillrätta idag...

Idag ska vi nog hem till Sylve å grilla... Gott gott.

Jag saknar dig Martin... Känns som en evighet tills vi syns igen.. Puss ;-)

No comments: