Saturday, June 28, 2008

Trevlig fredagskväll

I går var vi som bekant och såg SATC och åt på Anna Gretas. Tyckte de hade lyckats bra med filmen, och verkligen fångat stämningen från serien. Men jag tror inte att jag hade tyckt om den lika mycket om inte Miranda var med. Hon är så cool, och den enda som jag i viss mån kan identifiera mig med. Helt klockrent när hon sexar till det med Steve (heter han så?), och undrar om han inte är klar snart eftersom klockan är mycket och hon ska upp tidigt. Jag trodde sånt bara hände hemma hos oss :-) Tyvärr va det några störande brudar som sattå prata hela tiden, trots att folk omkring dem hyschade hela tiden. Fattar inte hur man helt blankt kan skita i att folk säger till, och bara fortsätta prata. Till slut var det en man (jo, det fanns några få sådana i publiken) som sa till med hög stämma, och då blev det lite tystare. Som så många andra tyckte jag att filmen var lite lång, och jag höll på att somna. Kändes i slutet som att de skyndade sig att få till ett slut för att kunna avsluta. Hux flux blev allt bra med Mr Big igen, efter ett halvår eller nåt. Jag har blandade känslor inför att hon så fort sa ja igen till att gifta sig. Jag hade nog sagt pyttsan, nu tar vi nog å skiter i det.

Anna Gretas var mättande, och även om musslorna var rätt goda, mådde jag mest illa av dem. Gav bort, och lämnade. Men osten med fikonmarmelad är bara såå god. Vitlöksbrödet gjorde mig besviken, var helt mjukt och hade en lite konstig bismak...

Nu ska jag försöka kliva upp ur soffan, och gå ut och gå. Får se vad det blir av det.

1 comment:

Jennie said...

ja det var en bra film, tycker oxå att dom lyckades med den. själv tyckte jag dock att dom där 2,5 timmarna gick väldigt fort. hade kunnat se mer.

kram o hej!!