Thursday, June 26, 2008

Nu får man väl ta å bättra sig

Jag är väldigt dålig på att uppdatera mig blogg. Som ni kanske har märkt. Man kan känna sig väldigt bitter över att Blondinbella tjänar mellan 25 och 30000 i månaden på sin blogg, men om sanningen ska fram hade jag nog inte orkat skriva så ofta för att kunna tjäna pengar på bloggen (haha, precis som om någon skulle komma på tanken att börja betala mig för det). Nu är jag ju dock snart arbetslös så kanske ska jag försöka bli lite bättre på att skriva mer regelbundet.

Arbetslös... Det är ett skrämmande ord. Speciellt om man har passerat 30. Tänk om det inte dyker upp några jobb? Det lär ju inte bli lättare med åren precis. Kortsiktigt funderar jag på hur jag ska kunna betala hyra plus andra räkningar i höst. Långsiktigt oroar jag mig över vad jag ska leva av då jag blir pensionär (det är ditt fel Emma ;-))Fast vad ska jag göra då? Jag har ju inget val än att gilla läget, och hoppas att det ordnar sig. Får ju inte mer jobb för att jag drar på mig ett nervöst sammanbrott och börjar tugga fradga. Eller?

Fick en present av mina arbetskompisar idag. En liten flaska vin, gott kaffe, olivknäckebröd, tryffel, fikonmarmelad (så gott tillsammans med ost) samt en påse med godis. Så glad jag blev! Jättegulliga är de. Känns så tråkigt att behöva sluta... (Vet ju att 20 % av personalstyrkan läser den här bloggen så lite måste man ju fjäska :-)) Förhoppningsvis håller vi kontakten. Vi har ju hur som helst våra onsdagar inbokade.

I morgon ska jag gå och se Sex and the city tillsammans med Karin och Linda. Känns lite jobbigt att den är 2 timmar och 25 minuter lång. Är det inte liite för mycket för en sådan film? Jaja, det återstår att se. Efteråt ska vi gå och äta på Anna Gretas. Längtar såå efter deras fikonmarmelad (chutney?) med oliver och ost. Ska nog våga mig på att testa musslor också. Åt ju det när jag och Martin va i Sthlm, men då var det bara läskigt och slemmigt och smakade som en hel tångruska. Tror bestämt att det är godare i sällskap med parmesan och vitlök (finns det nåt som inte är det?) Ska bli en trevlig kväll.

Vet ni. Jag avskyr Nigela. Om man får säga så om någon man aldrig träffat. Hon är... läskig, i brist på bättre ord. Hennes mat är också läskig...

Det har varit midsommar också... Den firades på Gotland hemma hos Hanna och Pascal. Hade helt galet trevligt. Långbord, sill, nubbe, lekar, kubb, musik, regn, grillat... Allt som en midsommar ska innehålla helt enkelt. Om det inte vore för att min kamera numera fungerar som skrivbordsvakt (ja? nån måste ju vakta skrivbordet) hade ni kunnat få se kort från dagen. När vi hade stafett och låg i små skrattande högar tänkte jag att det hade vart kul att ha kort från det, och att jag därför skulle fråga om jag kunde få av Karin eller Hanna. Sen slog tanken mig att jag ju faktiskt har en egen kamera. Kan ni förstå att jag på fullaste allvar hade glömt det? Vilken normalt funtad människa åker till Gotland och firar midsommar, och glömmer att den äger en kamera? Trist...

I dag är jag trött. Väldigt trött. Så blir det när man är ute och svirar på vardagskvällar. Sen har ungarna varit vilda. Milt sagt. Fick till och med motta ett antal slag i huvudet. Även fått en del spott på mig. Det är bara att hoppas att det barnet slutar att spotta på allt och alla när det blir äldre.

Nu ska jag söka jobb. I Nässjö. Igen... Det går inte så bra med mina jobbsökningar...

Hej svej!

No comments: