Saturday, May 10, 2008

Städa städa varje fredag...

Eller lördag, what ever.

Vet ni? För en gång skull är jag sugen på att skriva i min blogg. Oftast känns det som ett stort tvång, men inte idag. Och så måste jag städa. Suck... Tycker jag springer runt här som en galen höna å plockar å plockar, men inte fan blir det bättre för det. I kväll kommer lite folk hit, karin, linda, magnus, andreas, sofia å filip. Och kanske nån mer. Vi ska grilla å spela kubb. Det var liksom mitt förslag att spela kubb, jag som annars brukar avsky det. Men upptäckte förra gången att det är rätt kul eftersom ja e så jävla kass.

Annars lunkar livet på. Har fått veta att jag inte får förlängt vik, så nu är det bara knappt två månader kvar. Kommer verkligen sakna några av ungarna. Speciellt en, som är så söt så söt. Väldigt busig är han oxå. I går vid maten satt två tjejer och sa massa fula ord, å höll på att tjafsa med varann. En av tjejerna blev rejält tillsagd, och fick lämna bordet. Den andra tjejen fortsatte dock, och då sa denna lilla söta busiga kille med vuxen röst, och med allvarlig blick:
- Nadja, det gäller dig med.
Så himla söt. Alla bara tjatar på honom hela tiden, och han har säkerligen hört nån av fröknarna säga så nångång. Jag sa iaf till honom att det var väldigt bra sagt. Får man köpa barn i det här landet? I så fall ska jag köpa honom.

Nej, nu ska jag städa vidare.

No comments: