Saturday, May 24, 2008

Jaha...

Ett jävla skitpåhitt är det, den där shlagerfestivalen. Jag som hejade på Frankrike, och hur bra gick det då? Och de där sjörövarna va lite svängiga tyckte jag allt. Charlotte Perelli var kass med en kass låt, så att det jnte gick bättre för oss är inget jag kommer ligga sömnlös över. Nej, dåligt är vad det är. Tycker dock inte att vi behöver lägga ner det, då det är en harmlös tävling som engagerar hela Europa, och som ger samtalsämnen för såväl unga som gsmla. Men håller ni inte med om att det hade vart skönt att bara ta det för vad det, en larvig och meningslös muskitävling, och handla efter det? Skicka ner bidrag som är helt skruvade och dåliga, för att visa vad vi i det här landet egentligen tycker om den tävlingen. Björns roll i det hela idag var ett litet steg mot den riktningen tycker jag allt. Så jävla kul det va när han skulle presentera rösterna. Han är verkligen helt underbar.

Mamma har vart här sen i onsdags. Vi har haft mycket trevligt. Finns ingen som jag skrattar så mkt med, som med henne. Skrattade så mkt att jag fick kramp idag när hon skulle försöka bära 50 liter blomjord den långa vägen till kassan. På kvällen har vi fixat ute på vår lilla uteplats. Martin gjorde en jättefin plats för kryddor och örter med hjälp av betongplattor som han halvvägs grävde ner i marken. Han är duktig han, lilla Martin.

Nästa vecka ska uppsatsen va inlämnad. Ska bli så skönt att slippa den. Fast det har ni förstått vs? Sen ska jag försöka klämma in de två sista utvecklingssamtalen. Maken till föräldrar att inte komma på det tider man bestämt har jag då aldrig stött på...

Nu är klocka mkt å jag ska nog sova.

Godnatt

No comments: