Wednesday, April 02, 2008

Monday

PÅ måndag börjar jag mitt nya jobb som (obehörig) förskollärare. Spännande känns det. Det är egentligen en fast anställning, men eftersom jag inte är förskollärare kan jag bara få vikariat. Folk frågar mig hur länge, men jag har faktiskt ingen aning. Inte vet jag vad jag får i lön heller. Jag vet ingenting ja :-) Men allt det där visar sig på måndag antar jag.

Det är verkligen blandade känslor inför att börja nytt jobb. Det är kul, och som sagt, spännande, men också lite läskigt och jobbigt innan man kommit in i det. Hatar känslan av ansvar utan kontroll (som kloka Karin uttryckte det). Samtidigt är det en härlig känsla när man börjar få in rutinerna på ett jobb som är nytt, och när man plötsligt känner att man har full koll, och att allt flyter på. Håll tummarna att det sker tidigare än vad jag tror :-)

Nu ska ja snart se Greys Anatomy (om det ff går vill säga). Såg 27 dresses när jag och Karin va i Sthlm (för övrigt en jättekul resa), och hon den blonda från GA är med i den. Ni vet hon som även är med i På smällen. 27 dresses var egentligen urtöntig, men de charmiga skådespelarna räddade den, speciellt hon blonda tjejen.

No comments: