Saturday, April 12, 2008

Blondinbella

Nu har jag varit en vecka på mitt nya jobb (förskola om jag inte skrivit det innan). Milt uttryckt har det varit en ganska jobbig vecka... Gått till klockan sju två dagar pga möten, och en av dessa dagar började jag kl sex. Var den dagen hemifrån 15 timmar... Samma dag var min arbetskompis hemma med sjukt barn, så jag var tillsammans med en tjej från vikarieförmedlingen. Hon var toppen, men ni kan ju tänka er hur barngruppen blir med två lärare som knappt kan allas namn. Rörigt är en stark underdrift... Kände mig också lite orättvist behandlad av en annan från personalgruppen när jag fick känslan av att det var mitt fel att det var så rörigt. Såå lätt är det inte att vara själv med en vikarie i en barngrupp, när man bara varit däri tre dagar innan. Att jag tog beslutet att ta med våra barn in i ett rum och sjunga sånger tyckte jag också var bra, men ändå kändes det som att jag blev kritiserad för hur de andra barnen hade betett sig medan vi var inne och sjöng. Ville försvara mig och säga att jag varit inne i ett rum 50 min och sjungit, men kände det som att jag skyllde ifrån mig då. Får försöka tänka att det säkert inte var hennes mening att kritisera mig, att det var min tolkning. Hörde någonstans att ordet bemötande är ett missvisande ord, då man aldrig kan bemöta en person på rätt sätt, eftersom den andra personen kan tolka mitt bemötande hur den vill, lika med helt fel. Nåt sånt var det, lät bättre när jag hörde det.

Var tvungen att gå in på den mytomspunna Blondinbellas blogg och kolla vad det är för filur. Läste bara lite kort, och tänker inte uttala mig om henne som förebild för unga tjejer. Det jag däremot tänker ta upp är alla som lämnar kommentarer till hennes inlägg, och skriver saker som "det ser ju ut som att du har hängbröst", "din svettiga hora" osv. Herre gud säger jag bara. Blondinbellas blogg verkar (det lilla jag läste) vara tämligen innehållslös och ointressant, och att hon är förebild för unga tjejer är väl egentligen inte värre än att unga tjejer ser upp till Lindsey Lohan och järngänget over there. Men att bemöda sig om att gå in och lämna kommentarer som din svettiga hora på hennes blogg, det är väl ändå att sjunka lågt? Låt bruden skriva vad hon vill, och hålla på med vad hon vill. Tjänar hon pengar på sin blogg, så låt henne göra det. Hon verkar ha lite dålig koll på hur den verkliga världen ser ut, och tjänar pengar på att skriva oitressanta inlägg om hur det är att vara 17 år i en värld där de flesta 17-åringar inte rör sig. Men inte ska vi väl behöva kalla henne för svettig hora för det? Hon är ju bara en liten fis i rymden...

Inte trodde jag för allt i världen att jag skulle skriva om Blondinbella i min blogg :-)

1 comment:

Daniel said...

Du vet väl vilken skola BlondinBella går på :P