Tuesday, March 11, 2008

Vår

Är det bra att våren redan kommit? Jag vet inte... Känns som att årstiderna börjat fucka till det ordentligt. Aldrig varit en så tidig vår som nu hörde jag på TV i morse. Visst välkomnar jag solen, och värme. Men jag vill ha det som när man var liten. En riktig kall vinter, med snö (kanske var det inte så mkt snö som jag minns?), och en varm sommar med bad och sol. Jag antar att det inte finns något samband mellan varm vinter och kall sommar, men ändå känns det som att det är så det kommer se ut i framtiden. Regn året om... Då flyttar jag...

Är nervös inför i morgon. Vill ju så gärna... Tror jag...

Var å tränade på friskis i går. Först crossmaskinen (vet inte riktigt vad en heter), sen löpbandet (som jag gick på ska tilläggas). I dag ska jag nog gå på ett pass. Ibland känns det meningslöst, hoppa å skutta till Markoolio. Men samtidigt kan det va kul me variation. Stod en man på löpbandet bredvid mitt i går, och herregud vad han sprang. Hela lokalen nästan gungade av hans steg. Läskigt var det, det hade räckt med ett felsteg så hade han ramlat och seriöst slagit ihjäl sig. Säkert hade han ramlat på mig också, och även slagit ihjäl mig i fallet. Tycker folk ska lugna ner sig. Gå ut och spring i naturen om du ska försöka spränga ljudvallen.

Jag måste faktiskt börja ta tag i min uppsats. Igen... Har ju fått en rätt så bra (om än petig) examinator nu, till skillnad från Roland. Är rädd att om jag inte går upp nu, får jag Roland igen. Hemsk tanke. Hör hemska historier om folk som börjat gråta under opponeringen. Pratade även med en, vars handledare hade stormat ut under opponeringen med orden "jag tänker aldrig mer samarbeta med HLK". Allt på grund av vår kära Rolle. Han hade vart ännu läskigare i 100 km/h på det där löpbandet.

Gud vad jag blajjar känner jag.

Jag stör mig. Stör mig så mkt att jag börjar ana att det är väldigt osunt...

No comments: