Saturday, March 15, 2008

lördag

Jag älskar helger. Gick upp tidigt idag, och har suttit här i soffan sedan dess. Nyhetsmorgon surrar i bakgrunden, och jag har äntligen börjat läsa Räddaren i nöden. Tycker om den så här långt... Har beställt boken Håkan Hellström - texter om ett popfenomen, samt en miniprenumeration av Sonic. Även tre skivor har det blivit - Håkan, Hästpojken och Pascal. Ser mycket fram emot samtliga leveranser.

Som ni kanske förstått gick det inte så bra på intervjun i onsdags. En känsla jag hade när jag gick därifrån, och ju mer jag tänker på det, desto sämre gick det. Fick knappt några frågor alls om mig själv, så de få stunderna då jag hade chans att göra det försökte jag ge en så personlig och "bra" bild av mig själv. Vilket så här i efterhand var dömt att misslyckas... Arbetet verkade rätt krävande också. Fritidsassistent... Spela spel, laga mellanmål, göra utflykter, kontakt med föräldrar... OCH allt administrativt som ingår på ett fritids, så som budget, anmälningar till div. aktivitetet, inköp osv osv. Men det hade onekligen varit lärorikt och utmanande. De skulle ringa så fort som möjligt sa de, så att jag inte skulle behöva gå och vänta. Så fort som möjligt innebar innan helgen, kanske till och med innan fredagen. Och idag är det lördag... Ska vi vara realistiska prioriterar de ju inte att ringa den som INTE fick jobbet först. Finns ju ingen anledning till att de inte skulle ringt innan helgen och berättat att jag fick jobbet, om så var fallet. Förstår dock inte varför de inte ringt alls. Kanske har de glömt bort att jag var där?? Skulle jag ha fått det, hade det inneburit att jag förmodligen skulle behöva jobba hela sommaren. Ingen Gotland alltså... Så egentligen är jag inte så ledsen över att jag inte fick det. Har egentligen inte så mkt erfarenhet av personer med utvecklingsstörning heller, när jag tänker efter. Iaf inte av autism, och liknande funktionshinder... Det som är tråkigt är ju det faktum att man blev bortvald liksom.

Sökte ju ett annat jobb också, som elevassistent på särskolan. Fick ett brev i onsdags där det stod att de planerar att börja med intervjuer inom kort. Och med tanke på att de ännu inte ringt lutar det nog åt att jag inte ens blev kallad till intervju. Känns kanske ännu tråkigare, än att jag inte fick det andra jobbet... Tröstar mig med att det förmodligen beror på att de söker en banrskötare eller liknande, så jag är egentligen kanske överkvalificerad för jobbet.

Tänkte egentligen gå ut och gå tidigt idag, men nu är klockan redan elva snart. Orkar egentligen inte bege mig ut, men jag känner att jag måste. Får ha affären som ett mål.

I kväll ska vi hem till Linda och Magnus och umgås eftersom Linda har fyllt år. Ska bli väldigt trevligt.

Tjing

No comments: