Thursday, October 19, 2006

Mobbning

I dag har det varit en trött dag...Vet inte om det har med att ja jobbade i går och i natt. De har det säkert, trots att jag sov rätt bra.

I dag skrev vi färdigt vår mobbningsplan.. Den blev ganska bra faktiskt. Fick lite tid att sitta själv och finslipa texten medan de andra pratade om annat. Det va rätt skönt faktiskt, fick ändra på sånt som ja inte tyckte lät så bra. Fy fan va ja kan känna mig petig ibland.. :-)

Jag stör mig på att vissa affärer/restauranger tar en avgift då man betalar med kort. Jag å Ninna ifrågasatte i går när vi va å handla mat men de gick inte så bra. Fick idag veta att de faktiskt inte får ta ut en avgift så nu tycker jag att alla ska ta upp kampen mot det :-) Visst, de får betala en avgift till bankerna, det stämmer. Men det är ju deras avgift för att de har kortmaskin (som de säkert tjänar på i längden ändå). Det är inget de ska tvinga oss att betala. Har de inte råd att ha en sådan så kan de ju ta bort den.. Men då förlorar de kunder... Bla bla bla

Jag har varit väldigt förkyld några dagar nu... Hoppas de börjar gå över. De e jobbigt när man ska sova å inte kan andas genom näsan.

Nu är de inte så länge tills ja å Martin ska åka till G-land... :-)

Apropå Martin så kom han precis hem så nu ska vi väl äta nåt tror ja...

Hej svej

1 comment:

Andreas Wass said...

Yes. Upp till kamp mot kortavgifter. Betalade senast idag 5 kr extra för min pizza. :(