Sunday, December 28, 2008

Idag är det vanlig söndag

Julafton gick ganska bra ändå. Avslutade dan före dopparedan ledsen med hemlägtan, och startade julaftonsmorgonen på samma sätt, men sen gick det över och det blev en trevlig dag. Jag och Martins mamma försökte oss på att göra pepparmyntspastiller, men det va fan inte lätt. Tredje gången blev de rätt bra (fast då hade jag lämnat köket för Kalle Anka), men då hade mamman hällt i pepparminten för tidigt så de smakade inte så mkt pepparmint utan mest ättika. Det va nog ingen som åt dem... Kalle Anka såg jag till stor del tillsammans med Mellis. Martin var ute och paddlade kajak och hans mamma va i köket. Kändes lite ensamt måste jag säga...

Julklappar fick jag av Martin iaf. En jättefin receptbok där man kan samla sina egna recept, ett måttsats i metall och en brun luvtröja från Peak. Vet ni vad Martin fick av mig? En brun luvtröja från Peak :-) Lite skrämmande... Vi ska åka och kolla i morgon om nån av oss kan byta den. Eller så funderar vi på att skaffa oss likadana byxor också, och bli ett sånt där par som går i samma kläder. Det vore väl käckt?

Snart är det nyårsafton. Då ska vi till Andreas, Hege och Ada. Har suttit och kollat recept på nätet idag, på smaskiga saker man kan laga då. Kanske blir det inbakad fläskfilé med potatisgratäng och rödvinssås till varmrätt, räkcocktail till förrätt och vit chokladpannacotta eller cremé brulée till efterrätt. Intressant att veta va?

I dag skulle jag ringa en massa människor. En massa = mamma, Jennifer och Hanna. Men precis när jag skulle börja ringa kom alla in och störde, så det blev ingen ringning idag heller. De har ju bara en telefon, och den är i köket... Dumt.

Nej, nu får jag ont i nacken av den här stolen i kombination med databordet så nu tänker jag inte skriva mer. Hej då.

No comments: