Wednesday, November 29, 2006

lime

I morgon blir det en tur till A6, sen är jag nästan färdig med mina julklappsköp. Det är bara till Martin jag inte vet vad jag ska köpa ännu, och det är verkligen lättare sagt än gjort. Tips från allmänheten mottages gärna....

Nu börjar den stora julkänslan infinna sig i mig. Älskar verkligen allt som har med julen att göra; glögg, bak, julklappshysteri, adventsljus... På fredag ska jag nog ta å baka lussekatter. Hade inte tänkt göra det i år men det är ju så gott så jag tror jag ändrar mig. Pepparkakor blir det däremot inte i år. Främst för att det va så himla tråkigt att göra, men också för att vi ännu har en hel burk kvar från förra året. Känns som en dum idé att fylla på den då... Funderar på att göra julgodis me. Är sugen på att testa limeknäck och limekola, men det blir kanske lite för mycket lime... Kanske gör chokladkola och limeknäck, eller vanlig knäck och limekola.... Hm...

Kom på nu att jag och Karin, och kanske Linda och Sandra, pratade om att ha en bakdag. Kanske ska vänta med julgodis till dess i så fall.

I dag ska ja äta julbord me jobbet. På Mäster Gudmunds källare... Det blir nog gott. Har kollat upp på deras hemsida att de har ett dessert - och godisbord. Oj oj oj va jag ska äta :-) Får nog ge mig ut och springa i morgon tror jag. Eller räcker det kanske me att gå på A6 måntro?

No comments: