Sunday, November 09, 2008

Nu ska det bli andra bullar...

Är i full gång med att baka kanelbullar till fredagsfikat på jobbet. Vet av erfarenhet att jag inte orkar göra det under veckan, så jag får ta tag i det idag. Ska även göra chocholat (hm, stavas det så?) chip cookies. Har aldrig gjort det innan, men hur svårt kan det va? Det återstår att se.

Har även hunnit med en pling till min pappa idag. Han har onekligen gjort ett gäng tabbar under mitt liv, men han är ändå min papps, som jag älskar. Fars dag är kanske ett påfund för oss som inte har den bästa kontakten med sin pappa, för att vi ska få en dag då vi kan påminna honom om att vi faktiskt tycker om honom. För mig tror jag iaf att det är så.

Kanske ska man ringa lillebror också? Även om han inte är min far, så är han en far. Får se om ja kan pressa in det i bakandet.

Idag är det söndag. Jag har vart hemma fyra dagar nu, verkligen behövligt känner jag. Men jag är väldigt omotiverad att jobba. Vet inte varför, jag tycker ju att det är kul. Tror att höstlovet planterade nån slags ledighetsfeeling i mitt huvud. Eller jag vet inte. Är bara så trött...

Nej, bullarna kallar.

Ciao!

No comments: