Monday, January 08, 2007

på begäran...

Gott nytt år alla vänner och till er som jag inte känner. Hur känns det så här år 2007? Nyårslöften? Jag har då just inlett hälsoåret. Till nästa jul ska ja vara en storlek mindre. Får väl säga att det går...så där... Alldeles för mycket gutta och alldeles för lite motion.... Annars går det finfint.

Nyår va en trevlig upplevelse i Göteborg. Fast jag vet inte om maten va så mycket att hänga i julgranen... Rålax med glasnudlar (obs! liten portion), fasansoppa (obs! ännu mindre portion), multe (ja gott folk, försök lista ut vad det är) med risotto, tranbärsmousse i mousserande vin (faktiskt rätt gott), renmedaljong med mandelpotatisbakelse (renen kunde de ha lämnat och istället öst på med mer potatistjosan) samt chokladmousse med pumpakärnor samt körsbär (så gott som det låter). Klockan tolv vankades det ABBA, champange samt jordgubbe i vit choklad. Sedan blev det tvådrinkar i baren. Ja, mer utförlig matredovisning än det där kan ni nog inte få...

Vad har hänt mer då? Jag köpte en ny jacka idag. På rea... Sexhundra är rätt okej för en vinterjacka... Söta Martin lovade att låna mig lite pengar sen när de tryter... Skulle försöka byta den tröja som jag fick av min bror i julklapp, men det gick inte. Eftersom de inte hade tröjan i affären och jag inte hade något kvitto så visste vi ju inte vad den kostade... Fast ja kan nog tycka att det borde gå å fixa ändå.. De har väl ändå kontakt med andra affärer eller?

Annars kretsar mitt liv mest kring skola och vilken låt jag ska ha som ringsignal. De nominerade just nu är Live forever - Oasis, Like a rolling stone - Dylan samt nån låt med Johnny Cash... Få väl se vilken det blir i slutändan.

Nu har även lill spiu msn.. Trevligt trevligt...

Så... räcker det? ;-)

1 comment:

Jennie said...

nej mera!! haha när jättebra.
fy ja har köpt en plånnbok för 500 kr idag. jag måste va galen.
min ringsignal e over and over med hot chip. asbra.