Tuesday, October 06, 2009

Sötaste...

Idag trodde jag att det var träff med föräldragruppen, men när jag kom dit var det inget så förmodligen hade de ändrat dag. Det var bara att traska hem igen, för att upptäcka att Martin inte var hemma och att jag saknade dörrnyckel... Satt ute nära två timmar och huttrade tillsammans med Ebbisen. Var såå arg när han kom hem, inte för att han kunde hjälpa att jag inte hade med mig nyckel, men nån måste man ju bli arg på.. Sen när vi kom upp i lägenheten stod det en jättefin blombukett på köksbordet och bredvid en flaska vin. I kylskåpet låg det färska räkor.. Han är bra söt min Martin...

Kom hem från Gotland igår, efter att ha varit där i nästan två veckor. Har hängt me mamma, Jennifer, Hanna, blivit sminkad av Jenny, varit på dop och på sångstund... Ebbisen fick jättefina kläder av snällaste Jennifer. Hon blir bra bortskämd :-)

Måste säga att mitt tålamod med Ebbis har blivit mycket bättre nu. Har säkert att göra med att hon blivit mer harmonisk och glad. Varje morgon när hon vaknar alldeles för tidigt suckar jag djupt och svär lite för mig själv att ungen inte kan somna om. Men sen när jag ger mig och tar upp henne och får det sötaste största leendet så bara smälter jag. Dagarna kan inte börja bättre...

Om tre veckor ungefär ska vi åka till Adis och fira hennes 1-årsdag. Kan inte fatta att det redan gått ett år sen hon föddes. Ett år sen mamma satt hemma hos oss i Linköping och drack virre och grät för att hon var så orolig. Ett år sen jag undrade varför jag mådde så himla illa hela tiden... Nu ligger det illamåendet i vårt sovrum och sover med sin rosa snuttefilt över sig :-)

God natt gott folk.

3 comments:

Miss Lemon said...

Tänk vad mysigt det kan bli med lite illamående! :) Jag har ju förstått av dina facebookinlägg att det inte var alldeles lätt att få barn, men det låter som att det har vänt? Sedan tycker jag att det är befriande att någon (du i detta fall) skriver om hur jobbigt det faktiskt kan bli när man får barn - mindre roligt att upptäcka det när man själv sitter i den sitsen kanske, hmm snurrigt, hänger du med på mitt resonemang??

Som vanligt letar jag jobb och som ännu vanligare hittar jag inget. Min plan är nu att sätta mig i skolbänken igen ht 2010, om nu inte ett bra jobb dyker upp innan dess. Vill läsa till tandhygienist, om man kommer in :) får se vart det slutar! Många kramar Emma

Sandra said...

Ja, det kom lite som en chock hur jobbigt det faktiskt var. Trots att jag redan innan förberedde mig på att det inte skulle vara nån härlig dans på rosor... För att inte tala om hur mkt det tär på relationen. Ibland undrar jag faktiskt om vi kommer fixa det... Ändå är det faktiskt värt det, och Ebbisen är världens goaste :) Det kommer säkert en dag då jag står med en liten bebisen i famnen och tänker "åh va mysigt, jag vill ha en sån här liten igen" De säger ju att man glömmer bort allt det jobbiga... Tur det, annars hade jordens befolkning dött ut :-D

Sandra said...

Tilläggas bör väl att det säkert finns dem som faktiskt tycker att det är en enda dans på rosor att få en liten bebis :)