Friday, November 30, 2007

Som i går...

När jag läser min blogg från förra advent känns det inte alls så länge sen. Åren går verkligen bara fortare och fortare. Tänk när man var liten och tyckte en timme var huur lång som helst. Det hände till och med att man gick hem till en kompis för att leka en hel timme. Idag känns det som att det tar en timme bara för att gå ut och hämta posten.

Jag är förvånad över mig själv att jag får så lite gjort med tanke på hur mycket tid jag lägger på att plugga. När jag pratade me mamma sa hon "ja men du prioriterar ju säkert andra saker också", när jag beklagade mig över hur mkt jag har kvar. Pyttsan! Jag tillåter mig inte ens att stanna upp för att äta. Jag frågar mig själva samma sak som jag frågat mig själv tusen gånger, VARFÖR började jag inte skriva på uppsatsen tidigare? VARFÖR? Fast... Jag har faktiskt skrivit näästan hela min bakgrund så lite framåt går det nu. Med lite envishet och jävlar anamma kanske jag hinner klart ändå. Trots att jag bärjar jobba heltid nästa måndag.

Idag ska jag å Martin åka till A6. På en fredag eftermiddag innan advent... Vi ska även försöka oss på systemet. Uppenbarligen går vi och bär på en dödslängtan båda två... Ska köpa lite julmyssaker och mat för i morgon kommer Karin, Andreas och Jonas på glögg och nån slags middag. Får se vad man kan komma på att laga...

Har köpt massa julklappar redan. Massa pengar som jag egentligen inte har. Till mamma har det än så länge blivit en dvd-box, till pappa en dvd-box, till bror en bok, till syster en tröja och ett halsband och till Martin... Nä, säger jag inte. :-)

Det är kul med jul... Och julklappar... Kommer nog aldrig komma från det. Nej, nu måste jag ta å skriva lite.

Ha en trevlig advent alla ni där ute.

No comments: