Tuesday, July 18, 2006

cykel

Nu har mamma åkt hem. Känns lite tråkigt... Och inte blir det bättre av att hon har gått å gråtit hela dagen. Hennes seperationsångest är verkligen hemsk. Egentligen tycker hon ju att det är jätteskönt att få åka hem, men ändå måste hon gråta. Hon tror att jag bara blir arg på henne, vilket ju delvis är sant. Men jag blir faktiskt oxå lessen av att behöva säga hej då. Hade jag visat det hade hon dock gråtit ihjäl sig.

Helgen har varit bra. Lördagen tillbringade vi på IKEA, och på kvällen lagade vi jättegod mat hemma hos Martin - skagentoast till förrätt och därefter kyckling med ädelostsås samt potatishalvor i ugn. Till det åt vi en väldigt god sallad med bland annat mango och chilli. Och en massa gott vin :-)

På söndagen åkte vi till Vimmerby för attt besöka Astrid Lindgren - gården. På vägen dit började mammas bil att koka, så vi fick göra ett ofrivilligt stopp i en timme ungefär. Så småningom kom vi iallafall till Gården, och ja vet inte om mamma å Martin blev så imponerade av det. En liten (otillåten) sväng inne på Astrid Lindgrens värld hann vi oxå med. Jag tror ändå att det är mest för barn, även om hon som jobbade där sa motsatsen.

I går lämnade vi in mammas bil på verkstad, och själva tog vi en tur på stan. Och nu är mamma och bilen som numera har en fungerande fläkt som sagt på väg mot Oskarshamn. Hoppas hon kör försiktigt...

Idag har jag varit och köpt en cykel. Snåla jag valde en utan växlar. Det är väl bara att man får ta i mer än vanligt... Tanken är nu att jag ska cykla till jobbet varje dag. Ska vänta in i det längsta med att ladda på busskortet så att ja inte har något val än å cykla..

Nu längtar jag efter Martin...

No comments: